Veb aplikacija za kongresni centar


Aplikacija treba da omogući administrativnom osoblju kongresnog centra da uređuju spisak sala kojima centar raspolaže i da evidentira termine kada su određene sale zauzete, kao i da evidentira spisak događaja koji se organizuju u tom kongresnom centru, kao što su sajmovi, konferencije, javni skupovi, koncerti i druge vrste događaja koje treba da imaju svoje jasno definisane kategorije. Aplikacija treba omogući dodavanje sala sa svim detaljima o njima (broj mesta, vrstu prostora: kao teatar, koktel prostor, sajamski blokovi, koncertna dvorana, konferencijski blok, oblik učionice itd), besplatan Internet, ozvučenje, površinu, posedovanje bine/govornice, projektor za prezentacije, ozvučenje, panel za registraciju i akreditaciju, sistem za simultano prevođenje itd.) Aplikacija treba da nudi opciju unosa podataka o događajima koji se održavaju u kongresnom centu u određenoj sali sa svim podacima kao što su datumi održavanja, opisi, fotografije itd. Korisnički interfejs aplikacije treba da prikaže spisak dostupnih sala za konferencije, sa podacima o ukupnom broju raspoloživih mesta, cene zakupa itd. Korisnik može da ima uvid u sve detalje o salama koje su dostupne, kao i o onima koje su zauzete u određenom terminu koji bira (datum od-do koji unosi na početku pretrage), ali za one sale koje su u tom terminu zauzete treba jasno da bude navedeno da nije moguće rezervisati i ne treba isticati cenu rezervacije tih sala. Aplikacija mora da vrši kontrolu pristupa i da dozvoli pristup samo korisnicima koji se prijave sa ispravnim parametrima, koji čine korisničko ime i lozinku. Grafički interfejs veb sajta treba da bude realizovan sa responsive dizajnom.


Tehnička ograničenja
- Aplikacija mora da bude realizovana na Node.js platformi korišćenjem Express biblioteke. Aplikacija mora da bude podeljena u dve nezavisne celine: back-end veb servis (API) i front-end (GUI aplikacija). Sav kôd aplikacije treba da bude organizovan u jednom Git spremištu u okviru korisničkog naloga za ovaj projekat, sa podelom kao u primeru zadatka sa vežbi.
- Baza podataka mora da bude relaciona i treba koristiti MySQL ili MariaDB sistem za upravljanje bazama podataka (RDBMS) i u spremištu back-end dela aplikacije mora da bude dostupan SQL dump strukture baze podataka, eventualno sa inicijalnim podacima, potrebnim za demonstraciju rada projekta.
- Back-end i front-end delovi projekta moraju da budi pisani na TypeScript jeziku, prevedeni TypeScript prevodiocem na adekvatan JavaScript. Back-end deo aplikacije, preveden na JavaScript iz izvornog TypeScript koda se pokreće kao Node.js aplikacija, a front-end deo se statički servira sa rute statičkih resursa back-end dela aplikacije i izvršava se na strani klijenta. Za postupak provere identiteta korisnika koji upućuje zahteve back-end delu aplikacije može da se koristi mehanizam sesija ili JWT (JSON Web Tokena), po slobodnom izboru.
- Sav generisani HTML kôd koji proizvodi front-end deo aplikacije mora da bude 100% validan, tj. da prođe proveru W3C Validatorom (dopuštena su upozorenja - Warning, ali ne i greške - Error). Grafički korisnički interfejs se generiše na strani klijenta (client side rendering), korišćenjem React biblioteke, dok podatke doprema asinhrono iz back-end dela aplikacije (iz API-ja). Nije neophodno baviti se izradom posebnog dizajna grafičkog interfejsa aplikacije, već je moguće koristiti CSS biblioteke kao što je Bootstrap CSS biblioteka. Front-end deo aplikacije treba da bude realizovan tako da se prilagođava različitim veličinama ekrana (responsive design).
- Potrebno je obezbediti proveru podataka koji se od korisnika iz front-end dela upućuju back-end delu aplikacije. Moguća su tri sloja zaštite i to: (1) JavaScript validacija vrednosti na front-end-u; (2) Provera korišćenjem adekvatnih testova ili regularnih izraza na strani servera u back-end-u (moguće je i korišćenjem izričitih šema - Schema za validaciju ili drugim pristupima) i (3) provera na nivou baze podataka korišćenjem okidača nad samim tabelama baze podataka.
- Neophodno je napisati prateću projektnu dokumentaciju o izradi aplikacije koja sadrži (1) model baze podataka sa detaljnim opisom svih tabela, njihovih polja i relacija; (2) dijagram baze podataka; (3) dijagram organizacije delova sistema, gde se vidi veza između baze, back-end, front-end i korisnika sa opisom smera kretanja informacija; (4) popis svih aktivnosti koje su podržane kroz aplikaciju za sve uloge korisnika aplikacije prikazane u obliku Use-Case dijagrama; kao i (5) sve ostale elemente dokumentacije predviđene uputstvom za izradu dokumentacije po ISO standardu.
- Izrada oba dela aplikacije (projekata) i promene kodova datoteka tih projekata moraju da bude praćene korišćenjem alata za verziranje koda Git, a kompletan kôd aplikacije bude dostupan na javnom Git spremištu, npr. na besplatnim GitHub ili Bitbucket servisima, jedno spremište za back-end projekat i jedno za front-end projekat. Ne može ceo projekat da bude otpremljen u samo nekoliko masovnih Git commit-a, već mora da bude pokazano da je projekat realizovan u kontinuitetu, da su korišćene grane (branching), da je bilo paralelnog rada u više grana koje su spojene (merging) sa ili bez konflikata (conflict resolution).

Morate da budete prijavljeni na aplikaciju da biste izvršili rezervaciju. Prijava

M. Tair, "Teme projektnih zadataka za predmet Praktikum Internet i veb tehnologije", 2016-2025. [Online]. Available at: http://zadatak.singidunum.ac.rs/app/piivt-biranje-tema/ [Accessed: 2025-04-28]