Veb aplikacija za naručivanje pica
Aplikacija treba da omogući kupcima da poruče picu sa dodatnim sastojacima preko veb sajta picerije. Administrator sajta picerije se prijavljuje sa svojim pristupnim parametrima i može da uređuje spisak dodataka koji mogu da budu zatraženi na picama koje kupci naručuju. Svaki dodatak ima naziv, sliku, opis i cenu, kao i podatak o tome da li sadrži neki od unapred definisanih alergena (samostalno pronaći i sačiniti spisak alergena). Administrator unosi osnovne pice u sistem, tako što za svaku unese naziv, sliku, opis i cenu za unapred određene veličine koje picerija pravi (samostalno odrediti koje su to veličine). Može da se desi da neke pice nisu u ponudi u određenim veličinama. U takvim situacijama, administrator treba da za svaku picu da obeleži one veličine u kojima jeste dostupna i da navede cenu osnove. Takođe, za svaku picu, administrator prilikom unosa ili izmene njenih detalja treba da obeleži koji od postojećih dodataka je moguće zatražiti za navedenu picu, ali i da obeleži spisak svih alergena u pici. Administrator može da pregleda spisak svih dospelih porudžbina sa podacima o odabranoj pici, odabranoj veličini i eventualnim odabranim dodacima. Kupac može da pregleda spisak pica koje su u ponudi na veb sajtu. Svaka pica je ilustrovana slikom sa istaknutim, nazivom, cenom i sličicama koje ilustruju alergene. Kupac može da se opredeli da izvrši narudžbinu odabrane pice sa stranice na kojoj su prikazani svi njeni detalji. Prilikom popunjavanja porudžbine, bira veličinu pice među ponuđenim koje su dostupne za odabranu picu i može da obeleži koje dodatke želi da pekar doda na picu. Aplikacija odmah treba da prikaže ukupan iznos porudžbine. Na ukupnu cenu porudžbine se dodaje cena dostave koja je fiksna i iznosi 150 dinara. Kupac treba da unese svoje ime, prezime, broj telefona i adresu za dostavu. Pošto pošalje porudžbinu, dobija poruku da je porudžbina poslata i da će telefonskim putem biti obavešten o svojoj porudžbini. Administrator može da vidi spisak porudžbina, kao i detalje svake pojedinačne porudžbine sa svim detaljima i da ih obeleži kao odbijene ili prihvaćene. Grafički interfejs sajta treba da bude realizovan sa responsive dizajnom.
Tehnička ograničenja
- Aplikacija mora da bude realizovana na Node.js platformi korišćenjem Express biblioteke. Aplikacija mora da bude podeljena u dve nezavisne celine: back-end veb servis (API) i front-end (GUI aplikacija). Sav kôd aplikacije treba da bude organizovan u jednom Git spremištu u okviru korisničkog naloga za ovaj projekat, sa podelom kao u primeru zadatka sa vežbi.
- Baza podataka mora da bude relaciona i treba koristiti MySQL ili MariaDB sistem za upravljanje bazama podataka (RDBMS) i u spremištu back-end dela aplikacije mora da bude dostupan SQL dump strukture baze podataka, eventualno sa inicijalnim podacima, potrebnim za demonstraciju rada projekta.
- Back-end i front-end delovi projekta moraju da budi pisani na TypeScript jeziku, prevedeni TypeScript prevodiocem na adekvatan JavaScript. Back-end deo aplikacije, preveden na JavaScript iz izvornog TypeScript koda se pokreće kao Node.js aplikacija, a front-end deo se statički servira sa rute statičkih resursa back-end dela aplikacije i izvršava se na strani klijenta. Za postupak provere identiteta korisnika koji upućuje zahteve back-end delu aplikacije može da se koristi mehanizam sesija ili JWT (JSON Web Tokena), po slobodnom izboru.
- Sav generisani HTML kôd koji proizvodi front-end deo aplikacije mora da bude 100% validan, tj. da prođe proveru W3C Validatorom (dopuštena su upozorenja - Warning, ali ne i greške - Error). Grafički korisnički interfejs se generiše na strani klijenta (client side rendering), korišćenjem React biblioteke, dok podatke doprema asinhrono iz back-end dela aplikacije (iz API-ja). Nije neophodno baviti se izradom posebnog dizajna grafičkog interfejsa aplikacije, već je moguće koristiti CSS biblioteke kao što je Bootstrap CSS biblioteka. Front-end deo aplikacije treba da bude realizovan tako da se prilagođava različitim veličinama ekrana (responsive design).
- Potrebno je obezbediti proveru podataka koji se od korisnika iz front-end dela upućuju back-end delu aplikacije. Moguća su tri sloja zaštite i to: (1) JavaScript validacija vrednosti na front-end-u; (2) Provera korišćenjem adekvatnih testova ili regularnih izraza na strani servera u back-end-u (moguće je i korišćenjem izričitih šema - Schema za validaciju ili drugim pristupima) i (3) provera na nivou baze podataka korišćenjem okidača nad samim tabelama baze podataka.
- Neophodno je napisati prateću projektnu dokumentaciju o izradi aplikacije koja sadrži (1) model baze podataka sa detaljnim opisom svih tabela, njihovih polja i relacija; (2) dijagram baze podataka; (3) dijagram organizacije delova sistema, gde se vidi veza između baze, back-end, front-end i korisnika sa opisom smera kretanja informacija; (4) popis svih aktivnosti koje su podržane kroz aplikaciju za sve uloge korisnika aplikacije prikazane u obliku Use-Case dijagrama; kao i (5) sve ostale elemente dokumentacije predviđene uputstvom za izradu dokumentacije po ISO standardu.
- Izrada oba dela aplikacije (projekata) i promene kodova datoteka tih projekata moraju da bude praćene korišćenjem alata za verziranje koda Git, a kompletan kôd aplikacije bude dostupan na javnom Git spremištu, npr. na besplatnim GitHub ili Bitbucket servisima, jedno spremište za back-end projekat i jedno za front-end projekat. Ne može ceo projekat da bude otpremljen u samo nekoliko masovnih Git commit-a, već mora da bude pokazano da je projekat realizovan u kontinuitetu, da su korišćene grane (branching), da je bilo paralelnog rada u više grana koje su spojene (merging) sa ili bez konflikata (conflict resolution).
Ova tema je rezervisana od strane studenata:
- 2019202611 (primarno odabrao/la)