Veb aplikacija za on-lajn prodaju nakita
Aplikacija treba da omogući administratorima dodavanje nakita za prodaju. Svaki proizvod koji se dodaje u bazu treba da sadrži dodatne informacije, kao što su opis, materijal, fizičke karakteristike i fotografije. Samo prijavljeni korisnici, koji se na portal prijave sa ispravnih parametrima naloga administratora mogu da pristupe panelu portala namenjenom za administraciju. U ovom panelu mogu da dodaju nove proizvođače, kategorije proizvoda i same proizvode. Svaki komad nakita se sastoji od naslova, jedne ili više fotografija, kratkog i detaljnog opisa proizvoda, kao i cene. Proizvodi treba da pripadaju određenoj kategoriji. Administrator može kroz panel da dodaje i menja kategorije nakita. Korisniku treba omogućiti prikaz svih vrsta nakita poređanih po odabranom podatku, npr. po ceni, po imenu, po datumu dodavanja u bazu itd. Kategorije prikazati u vidu matrice sa slikama za svaku od kategorija na početnoj stranici veb sajta, gde svaka kategorija ima opis i sliku koja predstavlja generalizovani prikaz vrste nakita. Kada korisnik otvori stranicu nekog proizvoda, treba da vidi sve detalje o njemu, kao što su naslov, mala galerija slika tog komada nakita, kratak i detaljan opis, kao i cenu. Treba da dobije mogućnost da izvrši naručivanje nakita on-lajn. Izabrani komad nakita treba čuvati u korpi proizvoda dokle god korisnik ne odabere opciju za kraj kupovine. Prilikom dodavanja u korpu, korisnik treba da unese koju količinu proizvoda želi da poruči, tj. koliko komada. Podrazumevano je jedan komad odabranog nakita. Na kraju kupovine, prikazati korisniku spisak proizvoda koje je dodao u korpu i ponuditi da neki proizvod obriše, da se vrati nazad na kupovinu ili da potvrdi kupovinu. Ako korisnik potvrdi kupovinu, uzeti podatke o korisniku, među kojima su ime, prezime, adresa stanovanja i adresa elektronske pošte. Poslati korisniku na adresu elektronske pošte koju je upisao u formularu prilikom narudžbine spisak stavki koje je kupio, a kopiju mejla dostaviti na određenu adresu komercijaliste koji će nastaviti proces realizacije porudžbine. Grafički interfejs veb sajta treba da bude realizovan sa responsive dizajnom.
Tehnička ograničenja
- Aplikacija mora da bude realizovana na Node.js platformi korišćenjem Express biblioteke. Aplikacija mora da bude podeljena u dve nezavisne celine: back-end veb servis (API) i front-end (GUI aplikacija). Sav kôd aplikacije treba da bude organizovan u jednom Git spremištu u okviru korisničkog naloga za ovaj projekat, sa podelom kao u primeru zadatka sa vežbi.
- Baza podataka mora da bude relaciona i treba koristiti MySQL ili MariaDB sistem za upravljanje bazama podataka (RDBMS) i u spremištu back-end dela aplikacije mora da bude dostupan SQL dump strukture baze podataka, eventualno sa inicijalnim podacima, potrebnim za demonstraciju rada projekta.
- Back-end i front-end delovi projekta moraju da budi pisani na TypeScript jeziku, prevedeni TypeScript prevodiocem na adekvatan JavaScript. Back-end deo aplikacije, preveden na JavaScript iz izvornog TypeScript koda se pokreće kao Node.js aplikacija, a front-end deo se statički servira sa rute statičkih resursa back-end dela aplikacije i izvršava se na strani klijenta. Za postupak provere identiteta korisnika koji upućuje zahteve back-end delu aplikacije može da se koristi mehanizam sesija ili JWT (JSON Web Tokena), po slobodnom izboru.
- Sav generisani HTML kôd koji proizvodi front-end deo aplikacije mora da bude 100% validan, tj. da prođe proveru W3C Validatorom (dopuštena su upozorenja - Warning, ali ne i greške - Error). Grafički korisnički interfejs se generiše na strani klijenta (client side rendering), korišćenjem React biblioteke, dok podatke doprema asinhrono iz back-end dela aplikacije (iz API-ja). Nije neophodno baviti se izradom posebnog dizajna grafičkog interfejsa aplikacije, već je moguće koristiti CSS biblioteke kao što je Bootstrap CSS biblioteka. Front-end deo aplikacije treba da bude realizovan tako da se prilagođava različitim veličinama ekrana (responsive design).
- Potrebno je obezbediti proveru podataka koji se od korisnika iz front-end dela upućuju back-end delu aplikacije. Moguća su tri sloja zaštite i to: (1) JavaScript validacija vrednosti na front-end-u; (2) Provera korišćenjem adekvatnih testova ili regularnih izraza na strani servera u back-end-u (moguće je i korišćenjem izričitih šema - Schema za validaciju ili drugim pristupima) i (3) provera na nivou baze podataka korišćenjem okidača nad samim tabelama baze podataka.
- Neophodno je napisati prateću projektnu dokumentaciju o izradi aplikacije koja sadrži (1) model baze podataka sa detaljnim opisom svih tabela, njihovih polja i relacija; (2) dijagram baze podataka; (3) dijagram organizacije delova sistema, gde se vidi veza između baze, back-end, front-end i korisnika sa opisom smera kretanja informacija; (4) popis svih aktivnosti koje su podržane kroz aplikaciju za sve uloge korisnika aplikacije prikazane u obliku Use-Case dijagrama; kao i (5) sve ostale elemente dokumentacije predviđene uputstvom za izradu dokumentacije po ISO standardu.
- Izrada oba dela aplikacije (projekata) i promene kodova datoteka tih projekata moraju da bude praćene korišćenjem alata za verziranje koda Git, a kompletan kôd aplikacije bude dostupan na javnom Git spremištu, npr. na besplatnim GitHub ili Bitbucket servisima, jedno spremište za back-end projekat i jedno za front-end projekat. Ne može ceo projekat da bude otpremljen u samo nekoliko masovnih Git commit-a, već mora da bude pokazano da je projekat realizovan u kontinuitetu, da su korišćene grane (branching), da je bilo paralelnog rada u više grana koje su spojene (merging) sa ili bez konflikata (conflict resolution).
Ova tema je rezervisana od strane studenata:
- 2020200179 (primarno odabrao/la)