Veb aplikacija za evidenciju robe u magacinu
Aplikacija treba da omogući administrativnom osoblju firme da vodi preciznu evidenciju o lokaciji robe u magacinskim prostorima firme. Potrebno je da postoji mogućnost evidentiranja robe u više magacina, od kojih svaki magacin treba da ima definisane prostorije, prostorije police, police treba da imaju redove, a redovi treba da budu podeljeni u sekcije. Treba osmisliti adresni kôd za svaku sekciju reda police prostorije magacina firme u kojem može biti odložena roba. Više komada robe mogu da se nalaze na istoj adresi, jer police mogu imati mesta za više komada robe koja se evidentira. Pored metoda adresiranja i vođenja evidencije, potrebno je da se u aplikaciji vodi evidencija i vrsti robe, datumu njenog evidentiranja u sistem, kao i da se evidentira koji korisnik aplikacije je evidentirao robu. Svakom komadu robe se dodeljuje poseban identifikacioni broj u obliku bar koda. Koristiti bilo koji format bar koda koji može da omogući dovoljno identifikacionih brojeva. Kada roba uđe u magacin, softver treba automatski da kreira prijemni list kojem se dodeljuje jedinstveni delovodni broj, a kada roba napušta magacin, kreira se otpremni list kojem se takođe dodeljuje jedinstveni delovodni broj za otpremnice. Potrebno je da se na otpremnici upiše delovodni broj prijemnog lista, kao i da se izračuna vreme koje je prošlo od kako je roba ušla u magacin, da se ispiše istorija svih premeštanja robe unutar magacinskih prostora uz podatak o imenu osobe koja je odobrila premeštaj. Po kreiranju otpremnog lista, softver treba automatski da kreira predračun za ležarinu koji bi bio izračunat na osnovu vremena koje je roba bila odložena u magacinskim prostorima. Cena po započetom danu se evidentira u bazi podataka i može da se promeni. Softver treba da čuva istoriju promena cena i da prilikom računanja cene ležarine koristi onu cenu koja je bila aktivna za svaki od dana tokom kojih je roba bila odložena i da se na predračunu tačno navede za koje grupe dana je naplaćena koja cena i da se na kraju prikaže suma. Svaki predračun ima svoj jedinstveni registarski broj. Aplikacija mora da ima kontrolu pristupa, tj. da omogući samo korisnicima koji unesu ispravne parametre za pristup (korisničko ime i lozinku) da se prijave i da mogu da imaju uvid u podatke i da unose novu robu, otvaraju naloge za otpremu robe, uređuju podatke o magacinima, prostorijama, policama, redovima polica i sekcijama u redu police. Grafički interfejs veb sajta treba da bude realizovan sa responsive dizajnom.
Tehnička ograničenja
- Aplikacija mora da bude realizovana na Node.js platformi korišćenjem Express biblioteke. Aplikacija mora da bude podeljena u dve nezavisne celine: back-end veb servis (API) i front-end (GUI aplikacija). Sav kôd aplikacije treba da bude organizovan u jednom Git spremištu u okviru korisničkog naloga za ovaj projekat, sa podelom kao u primeru zadatka sa vežbi.
- Baza podataka mora da bude relaciona i treba koristiti MySQL ili MariaDB sistem za upravljanje bazama podataka (RDBMS) i u spremištu back-end dela aplikacije mora da bude dostupan SQL dump strukture baze podataka, eventualno sa inicijalnim podacima, potrebnim za demonstraciju rada projekta.
- Back-end i front-end delovi projekta moraju da budi pisani na TypeScript jeziku, prevedeni TypeScript prevodiocem na adekvatan JavaScript. Back-end deo aplikacije, preveden na JavaScript iz izvornog TypeScript koda se pokreće kao Node.js aplikacija, a front-end deo se statički servira sa rute statičkih resursa back-end dela aplikacije i izvršava se na strani klijenta. Za postupak provere identiteta korisnika koji upućuje zahteve back-end delu aplikacije može da se koristi mehanizam sesija ili JWT (JSON Web Tokena), po slobodnom izboru.
- Sav generisani HTML kôd koji proizvodi front-end deo aplikacije mora da bude 100% validan, tj. da prođe proveru W3C Validatorom (dopuštena su upozorenja - Warning, ali ne i greške - Error). Grafički korisnički interfejs se generiše na strani klijenta (client side rendering), korišćenjem React biblioteke, dok podatke doprema asinhrono iz back-end dela aplikacije (iz API-ja). Nije neophodno baviti se izradom posebnog dizajna grafičkog interfejsa aplikacije, već je moguće koristiti CSS biblioteke kao što je Bootstrap CSS biblioteka. Front-end deo aplikacije treba da bude realizovan tako da se prilagođava različitim veličinama ekrana (responsive design).
- Potrebno je obezbediti proveru podataka koji se od korisnika iz front-end dela upućuju back-end delu aplikacije. Moguća su tri sloja zaštite i to: (1) JavaScript validacija vrednosti na front-end-u; (2) Provera korišćenjem adekvatnih testova ili regularnih izraza na strani servera u back-end-u (moguće je i korišćenjem izričitih šema - Schema za validaciju ili drugim pristupima) i (3) provera na nivou baze podataka korišćenjem okidača nad samim tabelama baze podataka.
- Neophodno je napisati prateću projektnu dokumentaciju o izradi aplikacije koja sadrži (1) model baze podataka sa detaljnim opisom svih tabela, njihovih polja i relacija; (2) dijagram baze podataka; (3) dijagram organizacije delova sistema, gde se vidi veza između baze, back-end, front-end i korisnika sa opisom smera kretanja informacija; (4) popis svih aktivnosti koje su podržane kroz aplikaciju za sve uloge korisnika aplikacije prikazane u obliku Use-Case dijagrama; kao i (5) sve ostale elemente dokumentacije predviđene uputstvom za izradu dokumentacije po ISO standardu.
- Izrada oba dela aplikacije (projekata) i promene kodova datoteka tih projekata moraju da bude praćene korišćenjem alata za verziranje koda Git, a kompletan kôd aplikacije bude dostupan na javnom Git spremištu, npr. na besplatnim GitHub ili Bitbucket servisima, jedno spremište za back-end projekat i jedno za front-end projekat. Ne može ceo projekat da bude otpremljen u samo nekoliko masovnih Git commit-a, već mora da bude pokazano da je projekat realizovan u kontinuitetu, da su korišćene grane (branching), da je bilo paralelnog rada u više grana koje su spojene (merging) sa ili bez konflikata (conflict resolution).
Morate da budete prijavljeni na aplikaciju da biste izvršili rezervaciju. Prijava
M. Tair, "Teme projektnih zadataka za predmet Praktikum Internet i veb tehnologije", 2016-2025. [Online]. Available at: http://zadatak.singidunum.ac.rs/app/piivt-biranje-tema/ [Accessed: 2025-04-28]